SEMESTRALNY / ROCZNY ARKUSZ
OCENY ZACHOWANIA UCZNIA
Plik (pdf) na jednej stronie, do
druku: pobierz arkusz
Uczeń
I Liceum Ogólnokształcącego im. E. Dembowskiego w Zielonej Górze pracuje nad
rozwijaniem takich cech charakteru jak: Życzliwość,
wyrozumiałość, uczynność - ważna w jego życiu jest miłość do otaczającego nas świata i
ludzi, stara się nawiązywać kontakty i pozyskiwać przyjaciół. Pracuje nad
rozwijaniem umiejętności współpracyw grupie. Jest otwarty na potrzeby
drugiego człowieka. Cechuje go takt i kultura osobista. Jest słowny i
punktualny, szanuje czas swój i innych. Potrafi przedstawiać swoje poglądy i
słuchać zdania innych. Umie cierpliwie poszukiwać rozwiązań kompromisowych. W
sytuacjach konfliktowych przestrzega zasad wzajemnego szacunku. Akceptuje
różnice między ludźmi jako coś oczywistego, a często cennego. Ze zrozumieniem
traktuje różnice wynikające z niejednakowych możliwości, motywacji i
odmienności kulturowej ludzi. Chętnie służy bezinteresowną pomocą. Żyje z
pasją, czyli z pełnym zaangażowaniem, żarliwością i wytrwałością realizuje
własne marzenia. Uczciwość,
prawdomówność -
w pełni docenia znaczenie zaufania w kontaktach między ludźmi i stara się na
nie zasłużyć. Rozumie złożoność zasad lojalności wobec różnych osób i grup, z
którymi jest związany, a w
przypadkach konfliktowych wybiera drogę szczerości i prawdomówności. Odpowiedzialność - zdaje sobie sprawę z możliwych
następstw różnych działań. Umie podejmować działania korzystne dla siebie i
niezagrażające innym. Gotów jest ponosić odpowiedzialność za swoje
postępowanie i podjęte decyzje,
potrafi przyznać się do błędu, wykazuje odwagę cywilną. W działaniu zbiorowym
wykazuje poczucie odpowiedzialności za efekty pracy grupy. Cechuje go
umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy oraz doświadczenia życiowego do
podejmowania właściwych decyzji i działań. |
W ZAKRESIE: |
KOMENTARZ |
1. KULTURY OSOBISTEJ charakteryzuje mnie:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. WYWIĄZYWANIA SIĘ Z OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH charakteryzuję
mnie:
|
|
|
|
|
|
|
|
PRZYPOMNIENIE:
Śródroczną i roczną
ocenę z zachowania wystawia się, korzystając z następującej skali: a) ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który przykładnie spełnia wszystkie wymagania
zawarte w treści oceny, wyróżniając się w realizacji niektórych jej
elementów; b) ocenę bardzo
dobrą otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania zawarte w
treści oceny; c) ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który przeważnie spełnia wymagania zawarte w treści
oceny bez zarzutu, (NINIEJSZĄ
OCENĘ NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO WYJŚCIOWĄ) d) ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który uchybia
niektórym wymaganiom zawartym w treści oceny, ale zastosowane środki zaradcze
zawsze przynoszą
rezultaty; (KONTRAKTY) e) ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który uchybia niektórym istotnym wymaganiom
zawartym w treści oceny, ale
zastosowane środki zaradcze przynoszą w zasadzie rezultaty f)
ocenę naganną otrzymuje uczeń, który rażąco
uchybia istotnym wymaganiom zawartym w treści oceny, wywiera szkodliwy wpływ
na kolegów, a zastosowane przez szkołę środki zaradcze nie odnoszą skutku. |
PROPONOWANA
OCENA: |
CZYTELNY
PODPIS UCZNIA: |
|
|
REGULARNOŚĆ
W UCZĘSZCZANIU NA ZAJĘCIA SZKOLNE: Każde kolejne 8 godzin
nieusprawiedliwionej nieobecności w szkole wpływa negatywnie na ocenę
zachowania, obniżając ją o jeden stopień; 3 spóźnienia = 1 godz.
nieusprawiedliwiona; w przypadku proponowania oceny wzorowej nieusprawiedliwione
nieobecności są niedopuszczalne |
GODZINY
NIEUSPRAWIEDLIWIONE |
MOŻLIWA OCENA |
0 |
WZOROWA |
1-7 |
BARDZO DOBRA |
8-15 |
DOBRA |
16-23 |
POPRAWNA |
24-31 |
NIEODPOWIEDNIA |
POWYŻEJ 32 |
NAGANNA |